همشهری آنلاین: موسسات انتشاراتی مکتوب و الکترونیکی، موسسات مطبوعاتی، طیف وسیعی از جشنواراه‌ها و موزه‌ها به همران بخشی از فعالات حوزه سینما، موسیقی، تئاتر و هنرهای تجسمی از پرداخت مالیات معاف شدند.

نوش‌آبادی

به گزارش ایرنا ، حسین نوش آبادی سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دوشنبه (11 خرداد)در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: وزارت ارشاد با توجه به ماده 12 آیین نامه اجرایی ماده 139 قانون مالیات‌های مستقیم ، برای این که طیف وسیع‌تری از فعالان فرهنگی را تحت پوشش معافیت مالیاتی قرار دهد، تفاهم نامه‌ای با سازمان امور مالیاتی منعقد کرده است.

وی گفت: شرط برخورداری از این معافیت این است که باید موسسات و نهادها، ضمن دارا بودن مجوزهای لازم، منطبق با ضوابط و قوانین جاری فعالیت کنند و همچنین اظهارنامه سالیانه مالیاتی خود را تکمیل و به سازمان امور مالیاتی تسلیم کنند.

نوش آبادی با بیان این که چهار طیف یاد شده از سال 93 مشمول این معافیت مالیاتی می شوند، گفت: موسسات انتشاراتی اعم از کتب مکتوب و الکترونیکی، موسسات مطبوعاتی و فعالان این حوزه شامل تولید، توزیع و نشر خبر و انتشار مطبوعات اعم از چاپی و الکترونیکی، فعالیت‌های فرهنگی در حوزه های دیجیتال، جشنواره های قرآنی، فعالیت های نمایشگاهی، موزه های فرهنگی، مراسم و مجامع فرهنگی و فعالیت‌های هنری اعم از تولید، تکثیر، توزیع، نمایش فیلم اعم از سینمایی و خانگی، اجرای صحنه‌ای موسیقی و پخش آثارش، تئاتر و هنرهای تجسمی و سنتی نیز مشمول معافیت مالیاتی می‌شوند.

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: وزارت ارشاد این تفاهم نامه را سال گذشته منعقد کرده و امور مالیاتی امسال آن را ابلاغ کرده است و اجرای آن برای موسسات و نهادهای یادشده از سال 93 خواهد بود.

کد خبر 296952

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha